Hoogtepunten Inca Jungle tocht naar Machu Picchu

Views
0 Kommentaars
Highlights of the Inca Jungle Trek to Machu Picchu
Friday January 13, 2017 - Gepost door in de categorie Adventure Travel, Machu Picchu, Peru Travel

Hoogtepunten Inca Jungle tocht naar Machu Picchu

Anna volgede Spaanse lessen bij AMAUTA Peru en deed mee aan het Spaans en Excursie programma dat AMAUTA aanbiedt in samenwerking met Dos Manos Peru Travel. Anna is 31 jaar en werkt in Berlijn. Een deel van haar programma was de Inca jungle Trek, een tocht van 4 dagen door de Peruaanse wildernis naar de Inca stad Machu Picchu.

In dit blog, deelt ze haar ervaringen en aanbevelingen voor de mensen die de jungle trek willen combineren met avontuurlijke activiteiten adrenaline in Peru. Vind hieronder een dag tot dag verslag en de hoogtepunten van deze geweldige tocht naar Machu Picchu.

Highlights of the Inca Jungle Trek to Machu Picchu

Dag 1

“Vroeg in de ochtend ontmoette ik de groep die bestond uit twee jongens en twee meiden in de stad Cusco. Vanaf daar reden we naar de “Heilige Vallei”. We namen een korte pauze onderweg om wat dingen te kopen en om te ontbijten. Na bijna 2 uur rijden, arriveerden we bij de bergpas “Abra Malaga” (4350 m), dichtbij Urubamba, de hoofdstad van de Heilige Vallei van de Inca’s. Hier begonnen we met een tour op Mountain bikes. Onze gids gaf ons al het belangrijke materiaal zoals een jas, handschoenen, een helm, etc. we reden de vallei in op een weg van asfalt. In eerste instantie vond ik het nogal saai maar later was ik dankbaar omdat het uiteindelijk toch best pittig bleek te zijn”.

“We kregen een heerlijke lunch bij de archeologische bezienswaardigheid Huamanmarka: een heerlijk buffet was bestaande uit simpele, verse dingen. Daarna namen we de bus naar Santa Maria, waar we onze rafting tour (deze tour kan apart worden geboekt) begonnen. De voorbereiding voordat we vertrokken was erg goed, ik was blij om te zien dat het niveau van het raften wat hoger lag, op moeilijkheidsgraad 3 van de 5. Na de geweldige rit over rotsachtige rivier, reden we terug naar Santa Maria. Het was de meest uitputtende dag aangezien we toen nog een uur moesten wandelen naar een Ecolodge in het midden van de Peruaanse jungle. Het uitzicht vanuit de houten huisjes was prachtig en we waren heel blij dat de elektriciteit werkte. Echter, er was alleen koud water en er waren geen muggen netten in de kamer. De dag was compleet met een lekkere avond maaltijd. ’s Avonds hebben we ons nog verkleed met traditionele Peruaanse kleding, en we hadden een super leuke avond”.

Highlights of the Inca Jungle Trek to Machu Picchu

Dag 2

“Helaas startte onze tweede dag van de hike naar Machu Picchu met wat regen. We wandelden vroeg in de ochtend door de jungle wat natuurlijk geweldig was. We zagen veel dieren zoals kolibries, duizendpoten, hagedissen en verschillende soorten planten en soorten fruit. We hebben ook deelgenomen aan een traditioneel Peruaans rituaal, waarin de PachaMama (Moeder Aarde in het Quechua), bedankt wordt en waarin we haar vragen om minder regen en een goede tocht. Dit was heel interessant omdat een oude Inca methode gebruikten om de regen te stoppen.

If you like to know more about Anna and her travels in Peru, you can follow her on her blog (in German), under: www.fernvergnuegen.de

Officieel, hoorde onze tocht door de jungle 7 uur lang te duren maar we waren iets sneller en hebben er uiteindelijk 5 uur over gedaan. Gelukkig stopte de regen snel. Onze gids schilderde onze gezichten met traditionele rode verf om ons tegen de muggen te beschermen, het hielp echt!

Daarna, liepen we ongeveer een uur naar de Urubamba rivier om eroverheen te worden vervoerd door iets wat lijkt op een ski liftje. Uiteindelijk, bereikten we Santa Teresa. In Cocalmayo, waren we blij om eindelijk de warmwaterbronnen te bereiken. Heerijk!! Lekker ontspannen in de warm waterbronnen, wat lekker voor onze spieren. Daarna gingen een deel van ons naar een dans club voor toeristen en hadden een geweldige avond”.

Highlights of the Inca Jungle Trek to Machu Picchu

Dag 3

“Om 8 uur ‘s ochtends vertrokken we, om te gaan ziplinen in de Heilige Vallei. Spannend! Het duurde ongeveer een uur voordat we er waren. In totaal hadden we vijf verschillende zip lijnen. De eerste drie waren wat minder snel en kruisten de vallei op een indrukwekkende hoogte. De laatste twee waren het spannendste, omdat we een hoge brug passeerden, ondersteboven en hangend naar beneden in een “superman positie”. Wat een geweldig avontuur in Peru!

Op ons reis blog kan je verschillende tips vinden over reisverslagen, en een ander recensie over de Inca Jungle Trek.

Daarna vervolgden we een geweldige maar lange wandeling langs het spoor waar de treinen van Cusco naar Machu Picchu rijden. Onze uiteindelijke bestemming was Aguas Calientes, een klein dorpj net onder Machu Picchu. We hadden een geweldige derde dag; uitgeput gingen we direct naar bed in ons hotelletje in Aguas Calientes.

Highlights of the Inca Jungle Trek to Machu Picchu

Dag 4

“Omdat ik de wandeling naar de top al vroeg wilde maken, was het vroeg om staan geblazen: om 4 uur. Twee meiden van onze groep gingen met me mee. Na een uur arriveerden we bij de ruins van Machu Picchu en konden we door de poort naar binnen gaan. Onze gids leidde ons rond in de ruïnes van het prachtige complex. Ik kon nog het ticket naar de “Montaña Machu Picchu”, bijboeken, een wandeling die uiteindelijk nog twee uur duurde. Ik dacht vooraf gezien dat het een kleiner circuit was maar dat viel nog wat tegen. Het waren eindeloze treden en treden het koste me al mijn energie die ik nog overhad. Ik bleef tot 3 uur in de middag in Machu Picchu en liep rond in de ruïnes totdat ik mijn tocht terug liep in de stromende regen terug naar Aguas Calientes.

Al met al was deze vier dagen durende hike, de Inca Jungle Trek, een fascinerende tocht. Ik heb er erg van genoten, met als hoogtepunt het bezoek aan de beroemde ruins van Machu Picchu te zien. Om ongeveer 6 uur, vertrok de trein naar Ollantaytambo en later die avond arriveerden we weer terug in Cusco.

Hoogtepunten van de Inca Jungle Trek

De hoogtepunten van de Inca Jungle Trek waren voor mij het raften, ziplinen en, natuurlijk, het bezoek aan Machu Picchu. Het was een geweldige kans om de prachtige natuur van Peru te ontdekken. Ik ben blij dat ik deze geweldige tocht met leuke mensen en een goed georganiseerde organisatie als Dos Manos Travel, mocht ervaren.

Mijn aanbeveling voor de mensen die twijfelen over deze tocht is deze: Als je echt veel wilt wandelen (en ook: aleen maar wilt wandelen) is deze tocht misschien iets te “makkelijk” voor je omdat je naast wandelen ook een heleboel andere dingen doet. In plaats daarvan, raad ik dan de Salkantay Trek aan of, als je op tijd bent met boeken, de klassieke Inca Trail.

Echter, als je op zoek bent naar veel avontuur in Peru, gevarieerde adrenaline activiteiten én een special jungle ervaring alles in één wandeling, is deze Inca Jungle trek de perfecte manier vor jou om naar Machu Picchu toe te gaan.

Eén laatste tip: probeer op tijd in Cusco aan te komen zodat je de briefing een paar dagen voor de trek kunt bijwonen. Ik had graag meer tijd gehad om wat essentiële dingen te kopen voor deze trip. Als dat niet lukt, zorg ervoor dat je de volgende dingen niet vergeet: wc-papier, muggenspray, zaklantaarn, energie repen, goede schoenen, een regen poncho (in regentijd) en, en het meest belangrijke, jouw paspoort! Anders kom je Machu Picchu niet in.

Kom met ons mee op de Inca Jungle Trek of op de meer uitdagende Salkantay Trek naar Machu Picchu!

We vertrekken dagelijks!
, Gids, camping gerei, vervoer, eten gedurende de tocht, Machu Picchu
tour & ingang Machu Picchu zijn inclusief.
KORTING!! USD $ 25 korting NU met de code “MAPI”.